Wednesday, February 9, 2011

JANGAN! menulis ketika anda mengantuk..

'menulis ketika mengantuk' ialah situasi yang biasa atau sering kali dihadapi oleh pelajar-pelajar sekolah, terutamanya pelajar yang banyak 'vitamin M' dan yang gemar menangguhkan kerjanya, seperti aku -_____-"

situasi ini lebih kerap terjadi apabila 'wujudnya' kerja sekolah yang 'over dose' haha. Maka individu terbabit terpaksa berjaga malam hingga ke pagi bagi menyiapkan kerja rumah yang menggunung itu.

Lebih-lebih lagi apabila tugasan terbabit harus dihantar pada esok pagi atau hari. Jadi tugasan terbabit menjadi keutamaan untuk disiapkan dengan segera bak kate orang putih ASAP? as soon as possible.

TAPI! anda harus ingat bahawa 'tatkala' (poyo tol ayat -__-) mata anda sudah mulai mengantuk, saya sarankan berhenti je la buat kerja sekolah tu! ini kerana dikhuatiri akan menjejaskan kerja sekolah tersebut.

Ini bukanlah cerita dongeng semata-mata! This is true story ma...(Aku sendiri yang melaluinya). Cerita bermula dengan...

Pada suatu malam, saya sedang menulis...dan perkataan yang ingin ditulis adalah seperti berikut:


maka diletakan tangannya di atas dahi


TAPI


mata aku dah tutup, tanganku masih menulis, tah apa yang ditulisnya aku sendiri pon tak tahu..Tangan ku seolah-olah ada akal sendiri dan tahu apa yang ingin ditulisnya..lantas menulis :


maka diletakan matanya di atas pekerjanya iaitu sakit meroyan

aku pelik dan terfikir, 'bila pulak aku tulis menda ni?' Sambil tertawa sendiri aku delete words yang 'khurafat' itu.hahah

JADI

Kalau terpaksa teruskan kerjanya, saya sarankan berhenti kejap! dan lakukan senaman ringkas atau p pekena KOPI untuk mengelakkan mata anda dilamun mimpi indah.

CONCLUSIONNYA (rosak ayat -____-")

MENULIS ketika di bawah sedar adalah pekara yang "BERBAHAYA" ceh macam ape jer hahaha SEKIAN~


No comments:

Post a Comment